Στην Μαγευτική Βορειοδυτική Πελοπόννησο.. με την Α’ Λυκείου

Το τετραήμερο ταξίδι μας στη μαγευτική Πάτρα ξεκίνησε να προβάλλει στο μυαλό μας από την στιγμή που οι καθηγητές μας ανακοίνωσαν τους κανονισμούς, καθώς και το πρόγραμμα της εκδρομής. Η ανυπομονησία, όμως κορυφώθηκε την Πέμπτη στις 29 Μαρτίου, όταν νωρίς το πρωί ξεκινήσαμε από τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης μας το πολύωρο ταξίδι , γεμάτοι συναισθήματα χαράς , επιθυμίας για εξερεύνηση του άγνωστου αλλά και περιέργειας για το τι θα συναντήσουμε.

Η εκδρομή είχε μόλις αρχίσει και η διαδρομή που ξεπρόβαλε στα μάτια μας ήταν απαράμιλλης ομορφιάς. Το κλίμα που επικρατούσε σε συνδυασμό με τον ζεστό και ηλιόλουστο καιρό πρόσφεραν τη σωστή διάθεση για να απολαύσεις το ταξίδι . Η πρώτη κύρια στάση που πραγματοποιήσαμε ήταν η Ναύπακτος της Αιτωλοακαρνανίας, ένα πραγματικά πανέμορφο μέρος, στο οποίο μας δόθηκε ελεύθερος χρόνος, ώστε να το εξερευνήσουμε αλλά και να πάρουμε το μεσημεριανό μας δίπλα στο κύμα. Νωρίς το απόγευμα ήμασταν έτοιμοι πλέον να συνεχίσουμε, καθώς ο δρόμος που μας χώριζε από τον προορισμό μας είχε ελαχιστοποιηθεί. Από το λεωφορείο είχαμε τη δυνατότητα να αντικρίσουμε την εντυπωσιακή γέφυρα του Ρίου Αντιρρίου, στην οποία σταματήσαμε για να βγάλουμε αναμνηστικές φωτογραφίες. Η διέλευσή μας από την γέφυρα έγινε σε χρόνο μηδέν και η άφιξη μας στην Πελοπόννησο και τα περίχωρα της Πάτρας ήταν πια γεγονός. Έπειτα από ελάχιστη ώρα φτάσαμε επιτέλους στο υπέροχο κεντρικό ξενοδοχείο μας, που είχε θέα σε όλο το κέντρο της Πάτρας και τακτοποιηθήκαμε γρήγορα στα δωμάτια μας, νιώθοντας σαν το σπίτι μας… Αφιερώσαμε το σούρουπο και το βραδινό σε ατέλειωτες βόλτες στο κέντρο της πόλης, απολαμβάνοντας την νυχτερινή ζωή, που ήταν γεμάτη κόσμο όλων των ηλικιών.

Το επόμενο πρωί, γεμάτοι ενέργεια και ενθουσιασμό ακολουθήσαμε την διαδρομή προς την πόλη των Καλαβρύτων και το μνημείο του Ολοκαυτώματος των Καλαβρυτινών από τους Γερμανούς, το Δεκέμβριο του 1943, στο λόφο, λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη, όπου είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για τα σκληρά ιστορικά γεγονότα που είχαν συμβεί. Στην συνέχεια, επισκεφτήκαμε την μονή της Αγίας Λαύρας. Είναι συγκινητικό να μπορεί κανείς να σταθεί στο ίδιο σημείο, όπου κηρύχτηκε ο Αγώνας για την ανεξαρτησία του Γένους κι ακόμα να μπορεί να δει από κοντά το λάβαρο της Επανάστασης του 1821.

Την ίδια μέρα, επόμενος σταθμός μας ήταν το μοναστήρι του Μεγάλου Σπηλαίου που είναι χτισμένο πάνω στο βράχο, στην είσοδο μιας φυσικής σπηλιάς, ένα πραγματικά όμορφο θέαμα. Μετά την ξενάγηση γευματίσαμε σε μια ταβέρνα μέσα στην φύση, όπου όλοι κατάφεραν να ξεκουραστούν και να ευχαριστηθούν το ωραίο τους γεύμα. Πριν την επιστροφή μας στην πόλη της Πάτρας πήραμε τον οδοντωτό σιδηρόδρομο με τον οποίο διασχίσαμε το εντυπωσιακό φαράγγι του Βουραϊκού και απολαύσαμε την μαγευτική φυσική ομορφιά του. Το βραδάκι η Πάτρα μας περίμενε να διασκεδάσουμε και να χαρούμε τις ομορφιές της.

Η επόμενη μέρα της εκδρομής ξημέρωσε επίσης με πολλές υποσχέσεις. Αναχωρήσαμε για την Αρχαία Ολυμπία. Γνωρίσαμε την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων και θαυμάσαμε τον ένδοξο αρχαίο ελληνικό πολιτισμό περπατώντας στον αρχαιολογικό χώρο και στο μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας. Τα αγάλματα και τα εκθέματα ήταν αληθινά αριστουργήματα, με τον Ερμή του Πραξιτέλη να «αγγίζει» την τελειότητα. Mια κληρονομιά των προγόνων μας ανεκτίμητης αξίας που δέχεται παγκόσμια αναγνώριση. Όταν η ξενάγηση έλαβε τέλος, μας δόθηκε χρόνος για να επιλέξουμε ένα μαγαζί της αρεσκείας μας για να γευματίσουμε. Στην συνέχεια, πριν την άφιξη μας στο ξενοδοχείο κάναμε μια ολιγόλεπτη στάση στην επιβλητική εκκλησία του Άγιου Ανδρέα, του πολιούχου Αγίου της πόλης.

Το βράδυ της ίδιας μέρας διασκεδάσαμε μαζί με τους καθηγητές μας, χορεύοντας και τραγουδώντας σε μια παραδοσιακή ταβέρνα της Πάτρας που όλοι έδειξαν να το διασκεδάζουν και να απολαμβάνουν το τελευταίο μας βράδυ . Ένα βράδυ γεμάτο ρυθμό και χαμόγελα να ξεπροβάλουν σε όλο τον χώρο, που σίγουρα θα μείνει παντοτινά χαραγμένο στην μνήμη όλων μας.

Δυστυχώς, όμως «όλα τα ωραία κάποτε τελειώνουν» και έτσι έφτασε η τέταρτη και τελευταία μέρα αυτής της εκδρομής. Αφού ετοιμάσαμε τα πράγματα μας και το λεωφορείο απομακρύνθηκε από το κέντρο της Πάτρας, επισκεφτήκαμε το οινοποιείο «Achaia Clauss», την πιο παλιά και ονομαστή επιχείρηση κρασιού στον ελλαδικό χώρο, γνωστή για τη διάσημη Μαυροδάφνη Πατρών. Η περιήγηση στα κελάρια του οινοποιείου και η παρουσίαση της πολύχρονης ιστορίας του ήταν πραγματικά ενδιαφέρουσες και η γευσιγνωσία της ξακουστής Μαυροδάφνης σίγουρα θα μείνει αξέχαστη σε όλους!

Δεν θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερος τρόπος να αποχαιρετήσουμε την αγαπημένη μας Πάτρα από το να περάσουμε από το Ρίο στην αντίπερα όχθη, το Αντίρριο, με καραβάκι. Αφήνοντας έτσι την πόλη με τις καλύτερες εντυπώσεις φτάνουμε στην τελευταία στάση της εκδρομής μας, στο ιστορικό Γαλαξίδι. Εκεί περπατήσαμε στο γραφικό λιμανάκι , περιηγηθήκαμε στα πλακόστρωτα δρομάκια και γευματίσαμε πλάι στην καταγάλανη θάλασσα.

Έπειτα από όλα αυτά τα όμορφα μέρη η εκδρομή μας έλαβε τέλος. Μακάρι να είχαμε την δυνατότητα να μέναμε περισσότερες μέρες, ώστε να μπορούσαμε να αποκομίσουμε ακόμη περισσότερες γνώσεις, ακόμα περισσότερες εμπειρίες… Εφόσον αυτό όμως ήταν αδύνατο, εμείς κρατάμε τα γέλια, τις χαρές, ακόμα και κάποιες δυσάρεστες στιγμές να μας θυμίζουν πως το φετινό μας ταξίδι… ήταν ταξίδι ζωής!