Απόδραση της Α΄ Λυκείου στην Βορειοδυτική Πελοπόννησο

Η τετραήμερη απόδραση μας στη Βορειοδυτική Πελοπόννησο, με διαμονή στην Πάτρα, ήταν κάτι που όλοι οι μαθητές της Α' Λυκείου περιμέναμε με ανυπομονησία, από τις αρχές κιόλας της -αρκετά δύσκολης- φετινής σχολικής χρονιάς.

Η εκδρομή μας ξεκίνησε νωρίς το πρωί της 21ης Απριλίου, ημέρα Πέμπτη, από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Τρικάλων, με προορισμό την πόλη της Πάτρας. Πρώτη στάση στο πρόγραμμά μας η Ναύπακτος, παραθαλάσσια πόλη της Αιτωλοακαρνανίας με περισσότερα από 2.500 χρόνια ιστορίας. Εκεί μάς δόθηκε αρκετός χρόνος για μια βόλτα στο γραφικό της λιμάνι, το μεσημεριανό φαγητό μας και τις πρώτες κιόλας αναμνηστικές φωτογραφίες. Το απόγευμα μας βρήκε ξανά στο δρόμο με κατεύθυνση την Πάτρα και μια ακόμη σύντομη στάση για φωτογραφίες με φόντο την εντυπωσιακή γέφυρα του Ρίου-Αντιρρίου. Την άφιξή μας στο κέντρο της πόλης διαδέχθηκε η τοποθέτηση μας στα δωμάτια του ξενοδοχείου και άπλετος ελεύθερος χρόνος για να ξεκουραστούμε, να περιηγηθούμε στους κεντρικότερους εμπορικούς δρόμους της Πάτρας και, εν τέλει,να δειπνήσουμε πριν επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο.

Η δεύτερη μέρα, αν και νυσταγμένους λόγω της πρωινής αφύπνισης, μάς βρήκε από νωρίς στο δρόμο για τα Καλάβρυτα. Το πρόγραμμα της ημέρας ήταν γεμάτο: Η πρώτη επίσκεψη ιστορικού ενδιαφέροντος έλαβε χώρα στην Ι.Μ Αγίας Λαύρας, όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά κειμήλια και το λάβαρο της Ελληνικής Επανάστασης, στο μέρος που αυτή κηρύχθηκε από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό. Έπειτα, σειρά είχε, με μεταβολή του ιστορικού πλαισίου, η επίσκεψη μας στο μνημείο του Ολοκαυτώματος των Καλαβρύτων. Με δέος ακούσαμε τη λεπτομερή διήγηση των γεγονότων του Δεκεμβρίου του 1943, σεβόμενοι τα πολυάριθμα θύματα ενός από τα μεγαλύτερα εγκλήματα της Ναζιστικής Γερμανίας κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Νωρίς το μεσημέρι, πραγματοποιήσαμε και την τελευταία επίσκεψη μας, στο Μέγα Σπήλαιο, το ιστορικό μοναστήρι των Καλαβρύτων, κτισμένο στο εσωτερικό ενός φυσικού σπηλαίου, όπου με μια μικρή ιστορική αναδρομή, μάς δόθηκαν πολλές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Το απογευματάκι, η αναχώρηση μας απο τα Καλάβρυτα θα πραγματοποιούνταν με τον περίφημο οδοντωτό σιδηρόδρομο: ακολούθησε μια μαγευτική διαδρομή, απαράμιλλου κάλλους και φυσικής ομορφιάς. Προς το τέλος της ημέρας, η αναμενόμενη επιστροφή μας στην Πάτρα συνοδεύτηκε από σύντομη ξεκούραση και το ελεύθερο να διασκεδάσουμε στους ρυθμούς την νυχτερινής Πάτρας.

Η τρίτη μέρα ήταν σχεδόν εξ'ολοκλήρου αφιερωμένη στην επίσκεψη του αρχαιολογικού χώρου και του μουσείου της Αρχαίας Ολυμπίας. Μετά από μία δίωρη διαδρομή, η υποδοχή μας στο μουσείο έγινε από τη χαμογελαστή ξεναγό μας, η οποία σύντομα αλλά περιεκτικά μάς μίλησε για τα εκθέματα του μουσείου, απάντησε στις ερωτήσεις μας και μας έδωσε χρόνο να περιεργαστούμε τον 'Ερμή' του Πραξιτέλη, πριν μας οδηγήσει στον αρχαιολογικό χώρο. Εκεί, στη σκιά ενός δέντρου, μάς περιέγραψε παραστατικά τη διαδικασία έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, δύο μόλις μέρες μετά την Αφή της Ολυμπιακής Φλόγας. Η επίσκεψη μας έκλεισε με έναν άκρως ενδιαφέρων αγώνα ταχύτητας στο Αρχαίο Στάδιο. Μετά το μεσημεριανό μας φαγητό και ένα δροσερό παγωτό, με την άφιξη μας στην πόλη της Πάτρας επισκεφθήκαμε τον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Ανδρέα, πολιούχου της πόλης, τον μεγαλύτερο ορθόδοξο ναό των Βαλκανίων. Αργότερα, το βράδυ του Σαββάτου, ήταν προγραμματισμένο να δειπνήσουμε όλοι μαζί σε παραδοσιακή ταβέρνα της περιοχής. Ήταν μια πολύ ευχάριστη και διασκεδαστική βραδιά, σε ζεστό κλίμα και με πολύ χορό έως τις πρώτες μεταμεσονύχτιες ώρες.

Το πρωί της τελευταίας μέρας, πριν την οριστική αναχώρηση μας από την όμορφη αχαϊκή πρωτεύουσα, κάναμε μια στάση στο οινοποιείο Achaia Clauss, γνωστό για την παρασκευή του σκουρόχρωμου, γλυκού κρασιού Μαυροδάφνη. Αφού ακούσαμε την ιστορία πίσω από την ονομασία του διάσημου κρασιού, σύμφωνα με την οποία είναι αφιερωμένο στον έρωτα του γερμανού ιδρυτή του οινοποιείου για μια Πατρινιά, τη Δάφνη, περιηγηθήκαμε σε αυτό, μαθαίνοντας παράλληλα για τον τρόπο παρασκευής του. Αναχωρήσαμε με ένα μπουκάλι κρασί για το καλό. Κατά την επιστροφή, περάσαμε από το Αντίρριο στο Ρίο με καραβάκι, κατευθυνόμενοι προς τον τελευταίο σταθμό της εκδρομής, που δεν ήταν άλλος από το γραφικό Γαλαξίδι. Γευματίσαμε και απολαύσαμε έναν ηλιόλουστο περίπατο στο μικρό του λιμάνι.

Η επιστροφή μας συνοδεύτηκε απ' το γλυκόπικρο συναίσθημα της χαρμολύπης που μια τόσο όμορφη και μοναδική εμπειρία έφτανε στο τέλος της.. Εκ μέρους όλων των μαθητών και μαθητριών της Α' Λυκείου, ευχαριστούμε θερμά την υπεύθυνη για τη διοργάνωση της εκδρομής και την επιμέλεια των ερευνητικών εργασιών μας που προηγήθηκαν, κα Νταμπαλή Πόπη και τους καθηγητές που μας συνόδεψαν, κ.Μανάκο Δημήτρη, κα Πυρώτη Ρούλα, κ.Μόρφο Δημήτρη για την αξέχαστη αυτή εκδρομή!