Dsamun 2010-2011, Ξενόγλωσσα Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Εκπαιδευτήρια Αθηνά, Γυμνάσιο Λύκειο, Ιδιωτικά σχολεία, Τρίκαλα

ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ «ΑΘΗΝΑ» ΣΤΟ 14ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ (DSAMUN) 2011 ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ

Τα Εκπαιδευτήρια «Αθηνά», με εκπροσώπους τους εμάς τις μαθήτριες της Α΄ Λυκείου Βαρδούλη Φλώρα, Γεωργίου Άρτεμις, Ρίζου Σοφία και Σόγια Βασιλίνα, και με υπεύθυνη καθηγήτρια και συνοδό την κα Λιακατή Λίνα, έλαβαν μέρος στο συνέδριο των Ενωμένων Εθνών που διοργάνωσε η «Γερμανική Σχολή Αθηνών» από τις 20 έως τις 22 Οκτωβρίου.

Ακολουθώντας την προηγούμενη διοργάνωση του 6ου ACMUN 2011, η οποία υπήρξε και το πρώτο μας βήμα στα άγνωστα νερά της πολιτικής και της διπλωματίας, μας δόθηκε φέτος η ευκαιρία να αποκομίσουμε ακόμη μια σημαντική εμπειρία. Αυτή τη φορά, αυτό επιτεύχθηκε μέσω της συμμετοχής μας στη διοργάνωση του DSAMUN (Deutsche Schule Athen Model of United Nations), η οποία είχε ευρύτερη συμμετοχή και φυσικά κατάφερε να διευρύνει κατά πολύ τους ορίζοντές μας.

Η επίσημη γλώσσα του συνεδρίου ήταν η αγγλική, γεγονός που βοήθησε στην επικοινωνία μας με συνομηλίκους μας από σχολεία και πανεπιστήμια άλλων χωρών, όπως η Ρωσία, η Σουηδία, η Γαλλία και η Αίγυπτος. Στόχος μας ήταν να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις, εκφράζοντας τις όποιες διαφωνίες είχαμε πάνω σε φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν ολόκληρο τον πλανήτη, όπως θα έκαναν οι κανονικοί διπλωμάτες σε ένα συνέδριο των Ενωμένων Εθνών.

Φέτος, το σχολείο μας εκπροσωπούσε τη χώρα της Πολωνίας. Απώτερος σκοπός μας ήταν φυσικά να πληροφορήσουμε τους υπόλοιπους συμμετέχοντες για την ιδεολογία και τη στάση της πολωνικής κοινωνίας απέναντι στα προβλήματα του πλανήτη και τέλος να προτείνουμε πιθανές λύσεις γι’ αυτά. Ήδη από την πρώτη μέρα της διοργάνωσης και οι τέσσερις μαθήτριες ήμασταν πλήρως προετοιμασμένες γι’ αυτή την τόσο ενδιαφέρουσα διαδικασία. Αρχικά, χωριστήκαμε στις ομάδες μας (committees). Η κάθε μαθήτρια ήταν υπεύθυνη για έναν συγκεκριμένο τομέα. Αναλυτικότερα, η μαθήτρια Ρίζου Σοφία ανέλαβε τον πολιτικό τομέα, στον οποίο αναπτύσσονταν φλέγοντα ζητήματα, όπως η κατάσταση στο Σουδάν και οι διεκδικήσεις στην Αρκτική. Υπεύθυνη του τομέα του αφοπλισμού των χωρών ήταν η μαθήτρια Σόγια Βασιλίνα, με βασικά θέματα προς ανάπτυξη το πρωτόκολλο της Γένοβας και την οργάνωση του Global Zero. Η μαθήτρια Γεωργίου Άρτεμις ήταν υπεύθυνη της κοινωνικής και ανθρωπιστικής επιτροπής, στην οποία σχεδιάστηκαν τρόποι επίλυσης για το πρόβλημα του θρησκευτικού ρατσισμού και της θέσης της γυναίκας στην κοινωνία. Τέλος, ο περιβαλλοντικός τομέας ήταν αρμοδιότητα της μαθήτριας Βαρδούλη Φλώρας, στον οποίο αναπτύχθηκαν με λεπτομέρεια τα θέματα της υπερβολικής κατανάλωσης ενέργειας, καθώς επίσης και του οικοτουρισμού.

Έπειτα, ξεκινήσαμε να ανταλλάσσουμε απόψεις με τους υπόλοιπους αλλοεθνείς εφήβους, γεγονός το οποίο μας κέντρισε πολύ το ενδιαφέρον και μας έκανε να νιώσουμε οικεία από την πρώτη κιόλας στιγμή. Αργότερα, έλαβε χώρα ο σχηματισμός ομάδων μεταξύ των χωρών, ανάλογα με την πολιτική που η καθεμία υποστήριζε. Μέσω μικρών συσκέψεων και συνδυασμών απόψεων, κατορθώσαμε να σχηματίσουμε η κάθε ομάδα και από ένα σχέδιο επίλυσης των προβλημάτων.

Στις μέρες που ακολούθησαν η ζεστή ατμόσφαιρα που δημιούργησαν οι διοργανωτές, όπως επίσης και οι φιλίες που είχαν ήδη αρχίσει να αναπτύσσονται με εκπροσώπους άλλων σχολείων της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού μας έδωσαν μεγαλύτερο θάρρος και περισσότερη όρεξη για δουλειά. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, έλαβε χώρα η παρουσίαση των τρόπων επίλυσης, στους οποίους είχαμε καταλήξει εμείς και οι ομάδες μας κατά τη διάρκεια της προηγούμενης συνάντησης στους εκπροσώπους όλων των χωρών με τη μορφή μιας ανοιχτής συζήτησης (debate). Η συγκεκριμένη διαδικασία αποδείχθηκε ότι συνέβαλλε σε μεγάλο βαθμό στην καλλιέργεια της κριτικής μας σκέψης, όπως επίσης και στην εκτίμηση της αξίας και της σπουδαιότητας του εποικοδομητικού διαλόγου.

Αφού η όλη διαδικασία στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία τις δύο προηγούμενες μέρες, σειρά είχε πλέον η τελετή λήξης, για να κλείσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτή η αξιόλογη διοργάνωση. Έπειτα από ατελείωτες ώρες διαφωνιών, διαλόγου, ερωτήσεων, ανταλλαγής απόψεων και γνωριμιών το κλίμα που επικρατούσε στην αίθουσα συνεδρίασης ήταν, όπως φυσικά αναμενόταν, ιδιαίτερα ευχάριστο, δεδομένης της ικανοποίησης που νιώθαμε όλοι οι συμμετέχοντες, αφού είδαμε τους καρπούς που επέφερε όχι μόνο η σκληρή δουλειά των δύο τελευταίων ημερών, αλλά και η προετοιμασία των προηγούμενων μηνών.

Μέσα σε μια ατμόσφαιρα χαρούμενη, αλλά συνάμα πολύ συγκινητική, αφήσαμε πίσω μας τις τρεις αυτές μέρες, οι οποίες, αν και αρκετά κουραστικές, κύλησαν πολύ γρήγορα, αφήνοντας στο μυαλό μας μία γεύση ανεπανάληπτη, δημιουργική, ξεχωριστή, μοναδική.

Έχοντας βέβαια κατά νου τα θετικά στοιχεία της διαδικασίας αυτής, καταλήξαμε στο ότι ευκαιρίες σαν αυτή δεν πρέπει να χάνονται και επιβάλλεται να γίνονται αναφαίρετο κομμάτι της ζωής κάθε νέου ανθρώπου. Όπως είναι γνωστό, ο μαθητής της σημερινής κοινωνίας οφείλει να ανταποκρίνεται επαρκώς στις ανάγκες των ημερών μας, οι οποίες είναι, ομολογουμένως, ιδιαίτερα αυξημένες και απαιτητικές. Το πιο σημαντικό εφόδιο που αναμφίβολα αποτελεί αξιοσημείωτη αρωγή είναι η προσκόμιση παρόμοιων εμπειριών και ερεθισμάτων.

Μέσω αυτής της εξαιρετικής διοργάνωσης κατορθώσαμε να διευρύνουμε τις γνώσεις μας στην αγγλική γλώσσα, να εξελίξουμε το λόγο μας με τη χρήση της κατάλληλης επιχειρηματολογίας, να ενημερωθούμε για τα επίκαιρα προβλήματα που μαστίζουν την κοινωνία, να κοινωνικοποιηθούμε και τέλος να διαμορφώσουμε έναν πολυσχιδή χαρακτήρα.

Εν κατακλείδι, είναι σίγουρο πως στην εποχή της γενικότερης κρίσης στην οποία ζούμε, η συμμετοχή των νέων ανθρώπων σε τέτοιες εκδηλώσεις αποτελεί έναν αποτελεσματικό τρόπο ενημέρωσης, δράσης και έκφρασης, καθώς είναι πλέον επιτακτική ανάγκη η κινητοποίηση των εφήβων, αφού, όπως αποδεικνύεται, αυτοί έχουν πλέον στα χέρια τους το μέλλον.

Γεωργίου Άρτεμις
Μαθήτρια της Α΄ Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων «Αθηνά»

Φωτογραφίες

facebook contact