Αθηνart 2010-2011, Οικονομικά, Ελληνόγλωσσα Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Εκπαιδευτήρια Αθηνά, Γυμνάσιο Λύκειο, Ιδιωτικά σχολεία, Τρίκαλα

ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

Το πρόγραμμα "Εικονική Επιχείρηση" στο οποίο συμμετέχει η "ΑθηνART" χειροτεχνήματα είναι μια ομαδική δραστηριότητα, μια αληθινή επιχειρηματική εμπειρία,υποκατάστηματου Σ.Ε.Ν( Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων ), διάρκειας 6 μηνώνγια τους μαθητές της Α΄ Λυκείου.

Μοντέλο:

  1. Στο πρόγραμμα Εικονική Επιχείρηση ΑθηνART, συμμετέχουν 24 μαθητές τηςA΄Λυκείου( ως Διοικητικό συμβούλιο αλλά και αρκετοί μέτοχοι).
  2. Ο σύμβουλος της ΑθηνART κ. Μπέζος Ιωάννης , Διευθυντής της Εθνικής Τράπεζας Τρικάλων και η υπεύθυνη εκπαιδευτικός των Εκπαιδευτηρίων ΑΘΗΝΑ, κα. Μαργαρίτη Σοφία , Οικονομολόγος:
    • στηρίζουν την λειτουργία της εικονικής επιχείρησης και συντονίζουν τις προσπάθειες των νέων επιχειρηματιών ώστε να λειτουργήσουν αποδοτικά και να πετύχουν μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας τηςΑθηνART.
    • λαμβάνουν κατευθύνσεις και υποστήριξη από το Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων».
  3. Οι μαθητές δημιουργούν μια δική τους επιχείρηση και είναι οι ίδιοι υπεύθυνοι για τη λειτουργία της(έκδοση και πώληση μετοχών, οργανωτική διάρθρωση της επιχείρησης , καταστατικό, σχεδιασμός και παραγωγή προϊόντος , προβολή και προώθηση του προϊόντος, διανομή και πώληση προϊόντων, εξακρίβωση αποτελεσμάτων της επιχείρησης).
  4. Κάνουν συχνές παρουσιάσεις στο σχολείο για την πορεία της εταιρίας τους και κρατούν σε έναν φάκελο όλα τα έγγραφα, που είναι απαραίτητα για την λειτουργία της επιχείρησης. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές γνωρίζουν και κατανοούν μέσα από την πρακτική εξάσκηση έννοιες όπως η παραγωγή, το μάρκετινγκ, η οικονομική διαχείριση ,διοίκησης ανθρώπινων πόρων κ.λπ.
    • συνειδητοποιούν τα ενδιαφέροντα τους
    • αναπτύξουν δεξιότητες όπως : Ομαδική εργασία, οργάνωση, επικοινωνία, ηγεσία, διαχείριση χρόνου, αποφασιστικότητα, ανάληψη ευθυνών, λήψη αποφάσεων, επίλυση προβλημάτων, διεξαγωγή παρουσιάσεων, σχεδιασμό, ανάγκη για δέσμευση στην ποιότητα και εκτίμηση της περιβαλλοντικής επίδρασης.
    • ανακαλύπτουν νέες ευκαιρίες για τη σταδιοδρομία τους

Η Εικονική μας εταιρία ¨ΑθηνART¨ έχει ως βασικότερο στόχο της συμμετάσχει σε :

  1. Πανελλαδικό Διαγωνισμό- Εμπορική Έκθεση (TRADE FAIR 2011)για την ανάδειξη της «Καλύτερης Επιχείρησης», του «Καλύτερου Περίπτερου» και «Καινοτόμου Προϊόντος ».
  2. Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό- Εμπορική ΕΚΘΕΣΗ TRADE FAIR JA-YE Europe Trade Fair, Slovakia, Bratislava(η νικήτρια ομάδα)
  3. Πανελλαδικό Διαγωνισμό «ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ 2011»(Με βάση τα επιχειρηματικά σχέδια και το συνολικό φάκελο της επιχείρησης)
  4. ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ «ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ» JA-YE Company of the Year Competition, Oslo, Norway.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ «ΑΘΗΝΑ» ΣΕ ΡΟΛΟ «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ»

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων «Αθηνά» στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση» συμμετείχαν στην Πανελλήνια Εμπορική Έκθεση Trade Fair που διεξήχθη στις 2 Μαρτίου 2011 στο εμπορικό κέντρο Athens Mall μαζί με άλλες 59 μαθητικές επιχειρήσεις. Υπεύθυνοι του προγράμματος ήταν η κα Μαργαρίτη Σοφία, οικονομολόγος των Εκπαιδευτηρίων «Αθηνά», και ο κ. Μπέζος Ιωάννης, Διευθυντής της Εθνικής Τράπεζας Τρικάλων και εκπρόσωπος του Σ.Ε.Ν./JA ΣΕΝ Greece.

«Στο σύγχρονο κοινωνικό «γίγνεσθαι» είναι αλήθεια ότι το «επιχειρείν» παίζει ουσιώδη ρόλο στην εξέλιξη της κοινωνικής πραγματικότητας. Είναι, λοιπόν, βασικό η διαδικασία μύησης στην επιχειρηματική σκέψη να ξεκινά από νωρίς με συνδυασμό κατευθυντήριας κίνησης κι εμπειρίας. Έτσι, αποφασίσαμε 24 μαθητές της α’ Λυκείου, όταν ενημερωθήκαμε για το πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων, να δημιουργήσουμε τη δική μας εικονική εταιρεία, την «Αθηνart», ώστε να αποκτήσουμε σημαντικά βιώματα για τον κοινωνικό στίβο. Η ευαισθητοποίηση για το παγκοσμίως γνωστό και κοινό για όλους περιβαλλοντικό θέμα αποτέλεσε βασική «πυξίδα» για την επιλογή του αντικειμένου εργασίας μας –κοσμήματα από αλουμίνιο και άλλες ανακυκλώσιμες ύλες-, διότι σε κάθε περίπτωση εξοικονομούνται ενεργειακοί πόροι και, σίγουρα, κινητοποιεί και επικαλείται το συναίσθημα του καταναλωτή για αυτό το καίριο ζήτημα των καιρών μας. Αν και γνωρίζαμε πως δεν επρόκειτο για ένα «βαρύγδουπο» προϊόν, καταφέραμε με τις κατάλληλες μεθόδους να εκτοξεύσουμε τις πωλήσεις του και να προσελκύσουμε το αγοραστικό κοινό.

Στα πλαίσια, λοιπόν, αυτού του διαγωνισμού συμμετείχαμε στην εμπορική έκθεση που έλαβε χώρα στο εμπορικό κέντρο «The Mall Athens» στις 2 Μαρτίου, όπου παρουσιάσαμε τα προϊόντα μας και την συνοπτική διαδικασία παραγωγής τους. Η συμμετοχή στον ομαδικό προγραμματισμό, η αποτελεσματική συνεργασία με άλλους και διαπραγμάτευση για ποικίλα θέματα και η επιτυχής αλληλεπίδραση με άτομα του κοινωνικού συνόλου είναι απλώς μια σταγόνα από τα οφέλη που αποκομίσαμε. Κυριολεκτικά μοναδική η εν λόγω εμπειρία, αφού στο fair trade μετείχαν και ανάλογες μαθητικές ομάδες από όλη την Ελλάδα και ο συναγελασμός μαζί τους μόνο ωφέλιμος θα μπορούσε να είναι, αφού ανταλλάξαμε απόψεις και ιδέες, διευρύναμε τους ορίζοντές μας, γνωρίσαμε κάτι διαφορετικό. Βέβαια, τα δημιουργήματά μας εξέτασαν οι κριτές του διαγωνισμού, οι οποίοι διαλέχτηκαν μαζί μας για την έστω και τόσο μηδαμινή εμπειρία μας στον εμπορικό και επιχειρηματικό κλάδο, κρίνοντας το βαθμό τελεσφορίας και ποιότητας της εργασίας μας. Φυσικά, είναι εύληπτο πως η διάκρισή μας στον διαγωνισμό είναι κάτι περισσότερο από επιθυμητή, αφού θα είναι μια τρόπον τινά επιβράβευση, κυρίως ηθική, των προσπαθειών μας, γι’ αυτό και προσπαθήσαμε για την καλύτερη δυνατή εμφάνιση της εταιρείας μας.

Αξιοσημείωτη είναι, επίσης, η επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στο χώρο της μαθητικής εμπορικής έκθεσης. Η κα. Διαμαντοπούλου, ιδιαίτερα ευγενική και φιλική προς όλους μας, συζήτησε μαζί μας για το επιχειρηματικό μας εγχείρημα, για τα όνειρα και τις προσδοκίες μας, καθώς και για τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε στην υλοποίηση των σχεδίων μας. Σημαντικό μέρος του μεταξύ μας διαλόγου κατείχε η ενημέρωση της κ. Υπουργού για το προϊόν μας, τα κίνητρα που είχαμε, αλλά και τον περιβαλλοντικό του αντίκτυπο.

Ευελπιστούμε, λοιπόν, πως η κοπιαστική μας προσπάθεια θα καρποφορήσει. Ωστόσο, στο ταξίδι για την «Ιθάκη» σημασία δεν έχει μόνο ο προορισμός, ο εκάστοτε στόχος, αλλά η ίδια η διαδρομή με όποιους Λαιστρυγόνες και Κύκλωπες μπορεί να περιλαμβάνει, γι’ αυτό και τα μοναδικά αυτά βιώματα είναι σίγουρο πως θα μας συντροφεύουν σε όλη μας τη ζωή…»

Ασπασία Παχιού
Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων της ¨Αθηνart¨
Μαθήτρια της Α΄ Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων «Αθηνά»

Φωτογραφίες

facebook contact