2007-2008 Παναγιώτης Λώλας, Μαθηματική Εταιρεία, Διακρίσεις Μαθητών

Εκπαιδευτήρια Αθηνά, Γυμνάσιο Λύκειο, Ιδιωτικά σχολεία, Τρίκαλα

Εντυπώσεις από τη συμμετοχή μου στους διαγωνισμούς της Μαθηματικής Εταιρείας...

Ήταν στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου, όταν άρχισε να με συνεπαίρνει η «μαγεία» των Μαθηματικών. Η ενασχόλησή μου με αριθμούς, με γεωμετρικές σχέσεις, με θεωρίες με γοήτευε, με έκανε να θέλω να ασχολούμαι όλο και περισσότερο μ’ αυτά. Άρχισα να αγοράζω εξωσχολικά βιβλία Μαθηματικών και να προσπαθώ να λύνω όσο πιο πολλές ασκήσεις μπορούσα, νιώθοντας ικανοποίηση κάθε φορά που τα κατάφερνα και πείσμα να μάθω, όταν συναντούσα δυσκολίες. Έτσι, τα Μαθηματικά αποτέλεσαν ένα ακόμη ευχάριστο χόμπι, με το οποίο γέμιζα τον ελεύθερό μου χρόνο.

Καθοριστικής, όμως, σημασίας γεγονός, ώστε να ασχοληθώ με τα Μαθηματικά πιο συστηματικά και υπεύθυνα, αποτέλεσε η συμμετοχή μου στο 1ο Καλοκαιρινό Μαθηματικό Σχολείο, που διοργάνωσε η Μαθηματική Εταιρεία στη Νάουσα. Εκεί, γοητεύτηκα ιδιαίτερα, όταν γνώρισα μαθητές που είχαν διακριθεί σε μεγάλες μαθηματικές διοργανώσεις. Τους θαύμασα για τις γνώσεις τους αλλά και συνειδητοποίησα ότι είχα πολλά ακόμη να μάθω. Μεγάλος υπήρξε και ο θαυμασμός μου για ορισμένους καθηγητές που μας δίδασκαν, για τους οποίους αισθανόμουν ότι είχαν πάρα πολλές γνώσεις στα Μαθηματικά.

Έτσι, όταν διοργανώθηκε ο ετήσιος Πανελλήνιος Διαγωνισμός της Μαθηματικής Εταιρείας «ΘΑΛΗΣ», δήλωσα συμμετοχή. Στη συνέχεια προκρίθηκα στην επόμενη φάση που ονομάζεται «ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ» και τέλος στην τελική φάση «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ», όπου και διακρίθηκα με το Β΄ βραβείο. Η χαρά μου γι’ αυτή τη διάκριση ήταν πάρα πολύ μεγάλη, γιατί συναγωνιζόμουν με τους καλύτερους αλλά και μεγαλύτερους σε ηλικία και γιατί μέσα από ένα μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων κατάφερα να διακριθώ, κάτι που πριν λίγους μήνες δεν μπορούσα ούτε στα καλύτερά μου όνειρα να φανταστώ. Με αυτόν τον τρόπο ικανοποιήθηκα, γιατί οι προσπάθειές μου και οι κόποι μου ανταμείφθηκαν με ένα βραβείο. Όμως, ακόμη και αν δεν έφτανα στην τελική αυτή φάση και στη διάκριση, το όφελος από αυτή τη δοκιμασία θα ήταν μεγάλο, γιατί κέρδισα σε γνώσεις και εμπειρίες, ενώ ανέπτυξα και φιλίες με τους άλλους συμμετέχοντες. Απόλαυσα το «ταξίδι» και κατάλαβα πως αυτό ήταν που άξιζε και όχι μόνο ο τελικός προορισμός, η «Ιθάκη»…

Παναγιώτης Λώλας,
Μαθητής της α΄ γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων «Αθηνά»

facebook contact