Euroscola 2012-2013, Διακρίσεις Μαθητών

Εκπαιδευτήρια Αθηνά, Γυμνάσιο Λύκειο, Ιδιωτικά σχολεία, Τρίκαλα

Από τα Εκπαιδευτήρια «Αθηνά» με τη Euroscola στο Στρασβούργο...

Η Ευρώπη, ο ομφαλός της Γης, της κουλτούρας και της ποικιλομορφίας, ως γιοφύρι Ανατολής και Δύσης, είχε ανάγκη τον σχηματισμό μιας ένωσης, η οποία θα σφυρηλατούσε κατάλληλα το πνεύμα αλληλεγγύης και του πολιτισμικού συγκρητισμού. Στη σημερινή κοινωνία, ωστόσο, διαφαίνεται έντονα το δημοκρατικό έλλειμμα, πράγμα το οποίο καθιστά απαραίτητη τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Εξού και το θέμα της έκθεσης, το οποίο κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε και ως επιτυχόντες, εμείς και άλλοι 22 μαθητές, εκπροσωπήσαμε την περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης Θεσσαλίας στο πρόγραμμα Euroscola και στην επίσκεψη και συμμετοχή της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο του Στρασβούργου. Έτσι, πέρα από μια απλή αναφορά του προγράμματος, επιθυμούμε να μεταφέρουμε εικόνες, εντυπώσεις, στοιχεία και γνώσεις που αποκομίσαμε από το ταξίδι.

Πνοή από Ευρώπη … Χαϊδελβέργη – Στρασβούργο

Πρώτη αξιοσημείωτη περιοχή στη Γερμανία, η Χαϊδελβέργη. Κάνοντας μια στάση, απολαύσαμε το όμορφο παγωμένο τοπίο με τα αυστηρώς σχεδιασμένα ομοιόμορφα κτίρια, τα οποία έδιναν την αίσθηση χωριού παραμυθιού, με το επιβλητικό κάστρο που θυμίζει ταινίες βρικολάκων και στοιχειών, να προβάλλει από ψηλά. Η περιήγηση, όμως, στην πόλη του Στρασβούργου που βρίθει από εικόνες, εποχές, κουλτούρες προσέδωσε έναν αλλιώτικο "αέρα" από αυτόν που είχαμε συνηθίσει. Η παλιά πόλη με το ιδιότυπο αρχιτεκτονικό της ύφος με ψηλά αρχοντικά κτίρια, αποτελούν κράμα από γερμανικό και γαλλικό γούστο κι έντονο το γοτθικό ρυθμό, εφόσον βρίσκεται στο κέντρο της Γηραιάς Ηπείρου, αγγίζοντας τα σύνορα Γαλλίας- Γερμανίας. Παράλληλα, ο ποταμός Ρήνος, ο όποιος διασχίζει την πόλη, προσδίδει την αίσθηση μιας " μικρής Ελβετίας". Κυρίαρχη η γοτθική τεχνοτροπία στο σημαντικότατο κι επιβλητικότατο ναό, τον Καθεδρικό Ναό του Στρασβούργου, αποκαλούμενος από τον Victor Hugo ως "γιγαντιαίο λεπτεπίλεπτο θαύμα". Μπαίνοντας μέρα στη μεγαλοπρεπή εκκλησία, ένα δέος μας συνεπήρε. Σιγή και θαυμασμός για αυτό το θρησκευτικό, ιστορικό και πολιτισμικό έργο τέχνης, μέσα στο οποίο βρίσκεται το αστρονομικό ρολόι. Η " La Petite France", η γραφική περιοχή με παράδοση, το "Orangerie Parc", το πάρκο που φιλοξενεί πελαργούς καθ'όλη τη διάρκεια του έτους, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με σχήμα καραβιού, διάφορα μουσεία και Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια κοσμούν επίσης την πρωτεύουσα της Αλσατίας με το ευρωπαϊκό τους κλίμα.

Εβίτα Σιαμπαρίνα, μαθήτρια της Β΄ Λυκείου

Χρονικό της συμμετοχής μας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων

Την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013 είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να παρευρεθούμε στην ημερίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων μέσω του προγράμματος Euroscola.

Αφού πήραμε ένα γρήγορο πρωινό στο ξενοδοχείο, ξεκινήσαμε γεμάτοι ανυπομονησία για την ημέρα που μας περίμενε.

Φτάνοντας έξω από το κτήριο Louise Weiss,μείναμε άφωνοι, καθώς η αρχιτεκτονική του κτιρίου, εκτός από επιβλητική, περιείχε και αρκετούς συμβολισμούς. Αρχικά, ενώ εξωτερικά το οικοδόμημα φαίνεται κυκλικό, στο εσωτερικό του σχηματίζεται μια έλλειψη, η οποία συμβολίζει ότι το όραμα της Ευρώπης δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Παράλληλα, το σχέδιό του είναι τέτοιο ώστε να φαίνεται ημιτελές, δηλώνοντας έτσι ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι πάντα έτοιμη να δεχθεί νέα κράτη-μέλη.

Η ημερίδα ξεκίνησε με την παρουσίαση των περιοχών και των σχολείων που συμμετείχαν από κάθε χώρα, όπου και μου δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσω την περιοχή της Θεσσαλίας. Στη συνέχεια, οι συνολικά 504 μαθητές από 21 κράτη της Ένωσης, θέσαμε ερωτήματα για το παρόν και το μέλλον της Ευρώπης, στα οποία απάντησε ο Γερμανός αντιπρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου κ. Rainer Wieland.

Έπειτα, κατά τη διάρκεια της μεσημεριανής ανάπαυλας, όλοι οι μαθητές αναμιχθήκαμε, συζητήσαμε και χωριστήκαμε σε πολύγλωσσες ομάδες των τεσσάρων ατόμων με σκοπό να απαντήσουμε στο quiz γνώσεων “Eurogame”.

Κατόπιν, προχωρήσαμε στις αίθουσες των επιτροπών, όπου περίπου 80 άτομα από κάθε χώρα εκφράσαμε τις απόψεις και τους προβληματισμούς μας για το θέμα που είχαμε επιλέξει. Εμείς, επιλέξαμε το Θέμα: “το Μέλλον Της Ευρώπης”, όπου εκφράσαμε τους φόβους και κυρίως τις προσδοκίες μας για την μελλοντική Ένωση, την οικονομία, την εκπαίδευση, την νομοθεσία αλλά και την συνείδηση που οφείλουμε να υιοθετήσουμε ως πολίτες της Ευρώπης του Μέλλοντος. Οι απόψεις που ακούστηκαν ήταν πολλές και μάλιστα συχνά αλληλοσυγκρουόμενες, όμως χάρη στον αποτελεσματικό και ουσιαστικό διάλογο που αναπτύχθηκε στους κόλπους της ομάδας μας, καταφέραμε να καταλήξουμε σε συγκεκριμένες προτάσεις, τις οποίες επιλέχθηκα και να εκπροσωπήσω και να υποστηρίξω στο Κοινοβούλιο.

Προχωρώντας στο τελευταίο μέρος της ημερίδας, ξαναμπήκαμε στην ημικυκλική αίθουσα του Κοινοβουλίου, οπού η κάθε ομάδα παρουσίασε τις προτάσεις της, οι οποίες στη συνέχεια υπερψηφίστηκαν ή απορρίφθηκαν από τους υπόλοιπους μαθητές.

Όταν έφτασε η σειρά μου να παρουσιάσω τα πορίσματα και τις προτάσεις μας, ένιωθα ένα πρωτόγνωρο άγχος, το οποίο ωστόσο απαλείφθηκε μόλις ξεκίνησα την ομιλία και έδωσε τη θέση του στη συνειδητοποίηση όχι μόνο της σοβαρότητας, αλλά και της μοναδικότητας της κατάστασης αυτής. Μετά και από την ψήφιση του τελευταίου θέματος, ακολούθησε η βράβευση των μαθητών που απάντησαν σωστά στις περισσότερες ερωτήσεις γνώσεων και η απονομή επαίνων σε όλους τους συμμετέχοντες. Ακόμη, γνωρισθήκαμε με τον κύριο Ευάγγελο Γκιντέρσο, Υπεύθυνο Δημοσίων Σχέσεων του Κοινοβουλίου, ο οποίος μάλιστα μας ενημέρωσε ότι κατάγεται από τα Τρίκαλα.

Όταν φεύγαμε από το κοινοβούλιο ,είχε πλέον βραδιάσει και παρά το γεγονός ότι δεν το είχαμε καταλάβει μέχρι τη στιγμή που φτάσαμε στο ξενοδοχείο, η κόπωση της γεμάτης δράση αυτής της γεμάτης εμπειριών ημέρας μας είχε καταβάλλει.

Επιλογικά, η εμπειρία που ζήσαμε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα μείνει ανεξίτηλα στη μνήμη μας, καθώς κατά την αποχώρησή μας, είχαμε πλέον αναπτύξει τη Ευρωπαϊκή συνείδηση και κατανοήσει το ευρωπαϊκό όραμα: Να γίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση, ένωση των λαών και όχι μόνο των κυβερνήσεων.

Στέργιος Κουτσιούμπας, μαθητής της Β΄ Λυκείου

Φωτογραφίες

facebook contact